5 Ağustos 2015 Çarşamba

Puno & Lago Titicaca

Titicaca Gölü, Peru ve Bolivya arasında yer alıyor. Oldukça keyifli 3 hafta geçirdiğim Bolivya'da Lago Titicaca son yerim olurken, gölün karşı kıyısı yeni ülkem Peru'da ilk ziyaret edeceğim yer olacak. Bolivya tarafında, Güneş Adası'ndaki (Isla del Sol) 2 günden sonra botla önce tekrar Copacabana'ya geçip buradan Puno otobüsüne bindim. Önce 15-20 dakika sonra ulaştığımız sınırda yine çıkış ve giriş işlemleri sonra 2 saat kadar yolculuk ve Peru, Puno'dayım.

Buraya gelme nedenim göl içinde yer alan Uros Adalarını (yüzen adalar) ve Taquile adasını ziyaret etmek. Terminalde indikten sonra uzun bir yürüyüşten sonra merkeze ulaştım. Yine uzun bir aramadan sonra San Carlos Hostel'de tek kişilik bir yer buldum. (kahvaltı dahil 25 Sol, 8 usd) Kendimi hemen dışarı atıp arabaların geçmediği turistik caddesinde tur atıp biraz çevreyi dolaştım. Sonra para çekip sonra ertesi günü için tur araştırmaya başladım. Sonunda hostelde 70 Sol denilen turu 40 Sol'a bir tur şirketinden satın aldım. Bu arada turlar hızlı ve yavaş botlarla yapılıyor. Tabi fiyatlar da buna göre değişiyor. (Hızlı bot üçte bir kadar daha pahalıydı diye hatırlıyorum) Benim acelem olmadığından yavaş botlardan satın aldım.

Ertesi günü erkenden kalkıp kahvaltımı yaptım, akşam Arequipa'ya gideceğimden çantamı resepsiyona bıraktım. Saat 6:50 gibi tur minibüsü hostelden beni aldı. Herkesi topladıktan sonra direk göldeki iskeleye gidip orada botlara bindik. Yerli rehberimiz genelde İspanyolca konuşup sadece benim için arada İngilizce anlattı. Burdaki yerel insanların kökeninin Inka öncesinden beri var olan Aymaralar olduklarınndan ve  Aymara dilini kullandıklarından bahsetti. Ayrıca, Bolivye ve Peru arasında yer alan gölün Titi kısmının Peru'yu Caca (rehber bizdeki kaka ile aynı anlamda kullandı) kısmının ise Bolivya'yı ifade ettiğini söyleyerek bir espri yaptı. Latin Amerika'da da dünyanın pekçok yerinde olduğu gibi komşü ülkeler pek birbirlerini sevmiyorlar. Şili-Arjantin, Bolivya-Şili, Bolivya-Peru.. İnsanlarla konuştuğumuzda çok direk olmasa da dolaylı olarak negatif cümleler duyuyorum.

Önce 1,5-2 saat kadar yolculuktan sonra Uros adalarına ulaştık.Bu adaların özelliği gölün üzerinde yüzüyor olmaları. Bu adalar Totora adı verilen bir bitkiden yapılıyor. Bu adaların üzerinde ayrıca yine aynı bitkilerden evler inşa edip üzerinde yaşıyorlar. Önceden daha çok balıkçılıkla uğraşırken bugün tamamen turistlere hizmet ediyorlar. Ama hala üzerinde yaşamaya devam ediyorlar. Bir tanesi de okul olarak hizmet veriyormuş. Çocuklar sabahları Puno'dan gelen öğretmenden eğitim almak için bu adaya gidiyorlarmış.

Sonra yine 1,5 saat kadar yolculuk ve Taquile Adası.. Bu adanın sonunda demirleyip önce bir trekking rotasını tak,p ederek 1 saatte adanın başına gittik. Oldukça keyifli bir yürüyüştü. Hem manzara, hem adada yaşayan yerlilere rastlamak güzeldi. Sonra birlikte öğle yemeği yedik. Bu arada turda tanıştığımız bir İspanyol (Kolombiya'da yaşıyormuş) ve bir Amerikalı ile birlikte gezdik. Benim 40'a aldığım turu birisi 55'e birisi de 65'e almış. Biraz bozuldular bana :) Yemek sonrası biraz köy içinde gezip yine tekneyle dönüşe geçtik. Dönüşte varmaya yakın teknede hafif bir yangın tehlikesi yaşadık. Sanırım herkes telefonlarını şarj etmeye kalkınca elektrik probleminden kaynaklandı. Ama 5 dakika önce rehber herkes telefonunu alsın demişti. Eğer telefonlar takılı iken çıksaydı benimki dakil yaklaşık 5-10 telefon telef olacaktı. Çünkü resmen kocaman alev çıktı.

Neyse, gün yine de güzel bitti. Akşam şehirde akşam yemeği ve sonrasında terminal.. Gece yolculuğu ile adını çok duyduğum Arequipa'ya gidiyorum.