6 Ağustos 2015 Perşembe

Arequipa & Colca Kanyonu

Arequipa Peru'nun hem en büyük şehirlerinden bir tanesi hem de tarihi şehri. Koloniyel mimarisi, sokakları ile keyifli bir şehir Arequipa. Ayrıca ünlü Colca Kanyonu'na da buradan gidiliyor.

Arequipa terminaline indiğimde sabah 5-6 civarıydı. Once birkaç saat geçirdim terminalde. Sonra belirlediğim hostele gitmek için çıktım bu arada taksi diye çevremi saran taksicilerden sıyrıldım. Gezim boyunca sanırım 1-2 kere kullanmışımdır taksiyi. Belki 2-3 kişi olduğunuzda mantıklı ama tek olduğunuzda pahalıya geliyor. Ayrıca Türkiye'de de çok kullanmadığımdan taksi alışkanlığım pek yok. Olmayan İspanyolca'mla birkaç kişiye sorduktan sonra minibüsü buldum.Gitmem 20-30 dakikamı buldu. Oldukça güzel bir hostelin (Friendly APQ Hostel) 4 kişilik odasına yerleştim. Hostel şehrin tarihi bölgesinde yer alıyor.

Arequipa'da önce 3 gün kaldım. Günlerim her şehirde olduğu gibi en merkezde yer alan meydan civarında (Plaza de Armas), taş sokaklarında ve yine her şehirde olan kapalı pazarında (Central Mercado) geçti. Bolca yürüdüm yani Arequpa'da. Bu şehirdeki en önemli yapılar Santa Catalina Manastırı ve Basilica. Ayrıca bir gün Mirador Yanahuara'ya giderek şehri biraz tepeden izleme fırsatı buldum.

Tesadüfen rastladığım bir tatlı yarışması
Yarışma sonrası kalan tatlıları ucuza yedik
Central Mercado'da (kapalı pazarda) rastladığım bir yoğurtçu, değişik şekillerde ısmarlayabiliyorsunuz

Ünlü Inka Kola, tadı gazoz gibi

Gittiğimin ertesi günü şehirde protesto yürüyüşü vardı. Biraz onlara takıldım. Aralarına girip onlarla yürüdüm, kabullendiler hemen beni. Biraz çevre biraz ekmek parası üzerine bir mitingmiş.

Ayrıca şehirde gezerken bir Türk restoranına rastladım. Biraz fazlaca bakınca kapıdaki bayanın dikkatini çektim. Türk olduğumu öğrenince restoranın sahibi İbrahim Bey'le tanıştırdı beni. Bu arada Peru'lu bayan İbrahim Bey'in eşiymiş. İbrahim Bey'le sohbet ettik biraz. Kartını verdi, bir sıkıntın olursa ara diye.

Bir gece de şehrin tiyatrosundaki dans gösterisine gittim. Farklı yerel kıyafetler giymiş dansçıların çeşitli yörelere özgü dans gösterilerini izledim.

Sonra Colca Kanyonu üzerine biraz araştırma yaptım, turla mı gitsem, kendim mi gitsem diye. Buraya trekking yapmak için gideceğim. Kendi başıma gitme şansımın olduğunu öğrenince turu direk eledim. 4. gün büyük çantamı hostelde bırakıp sabah 10 otobüsüyle kanyonun başındaki Capanaconde kasabasına gittim. İlk geceyi orda geçirip sabah 6'da kalkıp kahvaltı yaptıktan sonra 6:45 gibi yola koyuldum. Kanyon tek kelimeyle muhteşemdi. Yukarıdan gözüken manzarası, içinde geçtiğim köyler açıkcası oldukça keyif aldığım bir yürüyüş oldu. Saat 2 gibi kanyonun en dibinde yer alan Oasis'e ulaştım. 1 geceyi de burada geçirip sabah 5-5:30 gibi bu sefer tırmanışa geçtim. Gezi boyunca sanırım vücudumun en çok zorlandığı yerlerden birisi burası oldu. Çünkü 2200 metre civarından 3200 metre civarına çıkmak oldukça zorlayıcı oldu. Son metrelerde dakika başına yarım dakika nefes almam gerekti. Neyse ki saat 8 civarı tepeye ulaştım. Saat 9 otobüsüne binerek Arequipa'ya döndüm. Bu arada Colca Kanyonuna ilişkin detaylı yazımı aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.

Dönüşte maalesef midemden rahatsızlandığımdan Arequipa'da 4 gece geçirmek zorunda kaldım. Açıkcası burada hosteller güzel olduğundan rahatsız oldupum son günlerim hostelde çoğunlukla film izleyerek geçti. Sırada Cusco ve ünlü Machu Picchu var.