17 Ağustos 2015 Pazartesi

Banos

Cuenca’dan sonra hedefim Banos. Otobüs’le önce yaklaşık 6 saatlik bir yoluculukla Ambatos şehrine geldim, sonra farklı bir otobüsle 1 saat kadar gidip Banos’a ulaştım. Mancora’da iken tanıştığım bir çiftin önerisi ile direk Di Mathias Hosteline gittim. Gerçekten de güzel hosteldi. Hem 6 kişilik odası temiz, hem de çok güzel bir mutfağı vardı.

Banos orman içinde, çeşitli aktivitelerin yapıldığı biraz turistik, küçük ama oldukça huzurlu ve güzel bir kasaba. Banos kelimesi içindeki sıcak termal sulardan geliyor. Ben 4 gün kaldım. Daha da uzun kalmak isterdim. İlk gün geç geldiğimden sadece kasabada dolaşıp hostelde yemek yapıp dinlenerek geçirdim.

2. gün bisiklet kiralayıp vadi boyunca gidip hem manzaranın hem de yolda karşılaştığım şelalelerin keyfini çıkardım. En son ise Pailón del Diablo şelalesinde bitirdim. Gerçekten birisklet için çok güzel bir rotaydı.

3.gün aktiviteler içinden “zipline” seçtim aslında rafting, kanyoning gibi farklı aktiviteler de var. Ama gittiğim zamanlar biraz yağmurlu ve serindi bu nedenle rafting yapmadım. Kanyoningi ise Şili’de yapmıştım zaten. Bu arada daha sonra Kolombiya da bu tur aktivitelerin yapıldığı San Gil’de bundum. Orayı da çok sevdim ama aktiviteler açısından Banos kesinlikle daha hesaplı ve daha keyifli. Zipline orman içinde, vadi üzerinde yer alan telden yapılmış 4-5 ayrı hat üzerinde giderek yapılan bir aktivite. Keyifliydi ama uçarak yapılan her aktivite de olduğu gibi hızlı bitiyor :) Günün öğleden sonrasında ise ünlü salıncak için Casa Del Arbol’e gittim. Otobüsle 45 dakika kadar sürüyor. Ama manzara ve artık Ekvatorla özdeşleşen o ünlü salıncağa binmeye değer.

4.gün ise kasabanın içinde yer alan termal kompleksine gittim. Aslında gitsem mi gitmesem mi, sıkılır mıyım diye düşünüyordum. Ama sabah kalktığımda baktım omuzum ağrıyor gittim. Gittiğim termalin güzel yanı havuzlar acık ve bir şelalenin altında yer alıyor. Yani manzara süper. Biri sıcak, biri çok sıcak ve soğuk olmak üzere 3 çeşit su var. Sıcak suların rengi pek çekici gözükmüyor. Ama burada 3-4 saat geçirdim. Birkaç kişiyle de tanısınca oldukça keyifli geçti. Çok sıcak su gerçekten çok sıcak olduğundan ben daha çok sadece “sıcak” suda kaldım. Arada soğuk suyun altına girip hemen sıcak suya daldım. Bu arada hafif yağmur da yağıyordu. Güzel bir gündü. Omzumun ağrısı tamamen gitti.

4 günün sonunda pek istemesem de Banos’a veda edip 2-3 saat uzaklıktaki Quito’ya gittim.

Yapmadığım aktivitelerden birisi de bu köprüden yapılan atlayıştı (bungee jumping)