13 Ağustos 2015 Perşembe

Huacachina & Paracas

Huacachina, Ica'nin 5-10 km dışında, çölün içinde bir Oasis. Peru’da Arequipa, Cusco derken daha çok yeşilin olduğu yerlerde bulunmuştum. Şimdi havanın daha sıcak, yeşilin pek olmadığı Pasifik'e doğru gidiyorum. Yolum uzun olduğundan vasat bir firmadan cama (yatak) koltuk aldım. Türkiye'de de hiç Varan'a Kamil Koç'a binmemiş biri olarak otobüs ayrımım yok. Ama yolculuk 10 saat uzerine çıkmaya başladığında cama koltuk almak daha iyi oluyor. Koltuk 180 olmasa da 140-150 derece yatıyor ve kabaca bir yatak haline geliyor. Ayrıca yanda kollukları da olduğundan yanınızdakinin sizi rahatsız etme olasılığı yok. Zaten çoğunlukla yan yana bir 2'li bir de tekli koltuk oluyor. Ben de Peru ve Bolivya’da uzun yolculuklarda bunlardan satın aldım. Maliyeti düşürmek için de hem vasat firmalardan aldım (firmalar arasında fiyat farkı çok olabiliyor) hem de son dakikada alıp pazarlıkla genelde düşürttüm. Latin Amerika'nın bana öğrettiği negatif şeylerden biri, her işini son dakikaya bırak.

Cusco'dan 12-13 saat çeken yolculuğum sabah Ica'da son buldu. Otobüs aslında Lima'ya gidiyor. Terminale girmiyormuş. Ben demesem Lima'ya kadar gidecektim. Neyse yol kenarında bıraktılar. Oradan bir tuk tuka atladım doğru Huacachina. Desert Nighst hostelde 8 kişilik dormitoryde bir yer ayarladım. Sonra biraz araştırıp buranın en büyük aktivitesi için sand boarding ve dune buggy riding turundan satın aldım. Dune buggy denilen araçlar özellikle sahil, çöl gibi kumsallar için design edilmiş enteresan araçlar. 4 gibi Oasisteki tüm buggy araçlar yol aldı. Çölün içinde gitmeye başladık. Tabi kum tepelerine hızla çıkıp hızla indikçe ne olduğumuzu şaşırdık. Şoförümüz her kum tepesinde işi iyice abartınca herkes çığlık atmaya başladı :) Sonra gittikçe büyüyen 3 ayrı tepede sandboard yaptık. Tabi yüzde doksanı yüz üstü. Ben açıkçası zorlandım. Sonlara doğru nedense yuvarlandım. Sonuncusunda bir baktım gözlük yok. Allahtan bir kız hemen buldu. Sonlara doğru düşmüş, gözlüksüz kalacaktık yoksa. Sonra gün batımını izleyerek günü bitirdik.

Ertesi günü Ica Terminaline gittim. Oradan otobüsle 2-3 saat uzaklıktaki Pisco'ya gittim. Oradan da collectivo taksilerle Paracas'a geçtim. Sadece basit İspanyolca kelimelerle zor da olsa bu yolları bulmak hem keyifli hem de bazen sinir bozucu :) Paracas'da Pacific Backpacker Hosteline yerleştim. 4 kişilik bir odaydı. 2 İspanyol kız vardı. Önce dışarı çıkıp ünlü Peru yemeği cebiche'yi (ya da ceviche) denedim. Bir kerede Bolivya’da yemiştim. Deniz ürünü, mısır, patates, soğan ve bol ekşi ile enteresan bir yemek. Devamlı yiyemem ama 1-2 kere denenir. Balıklı olanı daha güzel.

Sonra yine araştırdıktan sonra en hesaplısı olan kaldığım hostelden Balletas adaları turu satın aldım. Ünlü Galapagos adalarına gidemeyen fakirler için ideal adalar. Ertesi günü sabah erkenden limandan teknelere atlayıp yola koyulduk. Küçük adalardan oluşan Balletas Adalarının özelliği üzerinin çeşitli kuşlarla, denizaslanları ile ve penguenlerle kaplı olması. Adaların çevresinde dolaştık. Üzerine çıkılmıyor. Toplam 4-5 saati alan turdan keyif aldım. Dönüşte çantamı alıp önce yine Pisco şehrine oradan da Lima otobüsüne atladım. Kuzeye yolculuk devam..