25 Ağustos 2015 Salı

Iguazu Şelalesi

Iguazu Şelalesi, Iguazu Nehri üzerinde Brezilya ve Arjantin arasında dünyanın en büyük şelalerinden birisi  ve belki de en görkemli şelalesi. Şelaleyi her 2 ülke tarafında da görebiliyorsunuz. Genişliği 2,7 km ve yüksekliği 80 metre civarı. 2 tarafta da birer şehir var şelaleye yakın, Brezilya’da Foz do Iguacu, Arjantin’de Puerto Iguazu.

Ben Rio’dan Foz do Iguacu’ya 24 saatlik bir otobüs yolculuğu ile geldim. Çok önceden ayarlamış olsam aynı paraya (240 real, yaklaşık 70 usd) uçak bileti alırdım. Terminalden kalacağım hostele gitmem biraz zahmetli oldu. 2 otobüs değiştirmem gerekiyordu. Portekizce yok, telefonum -gps ile haritam- yok. Ama zor da olsa geldim otobüslerle. Hostelimin bulunduğu mahalle güzel ama şehrin merkezinden uzakta. Ama hostel bir villa gibi. Kaldığım en iyi hostellerden birisi. Üstelik 27 real, 7-8 usd civarı. Burada gerçekten çok sıcak insanlarla tanışma şansı elde ettim.

Ertesi günü Koreli Cey ve Brezilyalı Leonardo ile birlikte Arjantin tarafına gittik şelale için. Cey henüz üniversitede genç bir arkadaş. Leonardo ise çalışıyor ve farklı bir şehirde yaşıyor, iş amaçlı buradaymış. Yaklaşık 1 günü orada geçirdik. 3 önemli rota vardı, şelaleyi farklı yerlerden gören, hepsini dolaştık. Şelale tek kelimeyle muhteşem: Oldukça geniş ve pek çok şelalenin birleşiminden oluşuyor. Hem enlemesine çok geniş hem de yükseklik olukça fazla. Zaten pek çok yerde su hızla döküldükçe duman gibi su bulutları oluşuyor. Bot turları var. Ben azalsa da Rio’dan devam eden rahatsızlığım olduğundan katılmadım ama Cey bot turuna katıldı. Heyecanlı gözüküyor. Bu arada parkın içi aynı zamanda ormanlık ve pek çok hayvan var. Maymunlar, kuşlar.. ama en ünlüsü coati’ler. Yiyeceklerin baş düşmanı. İnsanlara fazla alıştıklarından yiyecek gördükleri an direk masaya davetsiz dalıyorlar. Hostelden bir arkadaş çantayı bile açıp yemekleri aldıklarını söyledi. Güzel bir günün ardından Brezilya’ya hostelimize döndük. Bu arada pasaport işlemleri de kolaydı.

Sonraki gün Brezilya’lı Felipe ile gittik Brezilya tarafına. Felipe de iş için gelmiş. Asında 1 gün önce Brezilya tarafına gitmişti, bugünde yakındaki başka bir şehre geçecek yine iş için. Ama hem benimle İngilizce sohbet etmek istediğinden hem de arabasıyla bırakmak istediğinden beni arabasıyla götürdü. Önce terminale gidip benim Sao Paulo otobüs biletini aldık, sonra Milli Parka gittik. Bir yerde okumuştum, Arjantililer “we have Iguazu, Brazil has balcony” diye. Gerçekten de oyle. Brezilya tarafı daha çok manzara açısından iyi. Daha geniş bir alanı bir arada görebiliyorsunuz. Son nokta da oldukça yakınsınız şelaleye. Ama Arjantin tarafında daha çok görebileceğiniz yer var ve daha fazla yakınsınız şelaleye. Yani eğer 1 gününüz varsa kesinlikle Arjantin tarafını tercih edin ama zamanınız varsa mutlaka 2 tarafı da görün. Burası daha kısa sürdü. Sağolsun Felipe beni hostele kadar bıraktı. Kendisi bir ada üzerindeki Florianopolis denilen başka bir şehirde eşiyle birlikte yaşıyormuş. Bir daha gelirsen mutlaka gel, bende kal dedi. Kim bilir..

Iguazu benim seyahat anlamında son noktam.. Biraz hüzünlü de olsa güzel bir final oldu. Sao Paulo’ya İstanbul uçağım oradan olduğu için geçeceğim sadece. Sabah gidip gece uçağıma bineceğim.