18 Ağustos 2015 Salı

Quito & Otavalo

Quito

Quito uzunlamasına güneyden kuzeye uzanan bir şehir. Bizim metrobüs benzeri otobüslerle birbirine bağlanıyor. Kuzeyde ve güneyde 2 ayrı terminal var. Benim otobüs kuzeydeki terminale geldi. Terminalden otobüsü bulmam ve hostellerin olduğu tarihi bölgeyi bulmam zor olmadı. Ama bir hostel bulmam biraz zor oldu. Çoğu doluydu. Bir tane eski bir binadan oluşan hostelde kaldım. Hostel çok çekici gelmeyince 3 günle sınırlandırdım kendimi.

1.gün tarihi meydanları ve sokakları gezdim. Hemen şehrin merkezine yakın El Panecillo tepesine çıkıp şehri yukardan izledim. Buradaki kocaman Meryem Ana heykeli şehrin pek çok yerinden gözüküyor.

2.gün ünlü Ekvator çizgisinin olduğu yere gittim. Önce kuzey terminaline yakın bir yere gidip oradan otobüs değiştirdim. Yaklaşık 1,5 saati aldı toplamda. İçeri girişte sadece alanı, müzeler ve alanı, platenoryum ve alan vs gibi çeşitli bilet çeşitleri var. Gittiğimde müzelerin bazısı kapalı olduğundan platenoryum dahil olanı aldım ama platenoryumda anlatan sadece İspanyolca anlatınca hiçbir şey anlamadım. Neyse önemli olan zaten dünyanın en ortasına ulaşmaktı. Bu arada buradaki yumurta deneyini başarıyla yaptım. Amaç çivi üzerinde yumurtayı dengede tutmak. Yerçekiminin en az olduğu yer Ekvator çizgisi olduğundan yerçekimine karşı başka yerde yapılması zor deneyler burada daha kolay yapılabiliyor.

3.gün teleferikle Pichincha dağına çıktım. İlk indiğimiz yerde rakım 4000 metre civarıydı. Teleferik biraz pahalı olsa da manzara ve buradaki trekking rotası muhteşem. Ama trekking rotasını tamamlamak –sadece çıkış- 4-5 saat istiyor. Rakım da yüksek olunca tamamlamak zor. Ben 4300-4400 metreye kadar gittim. Yaklaşık toplam 3 saat kadar yürüdüm. Hem yükseklik zorlayınca hem de yeterli zaman olmayınca döndüm.

Otavalo

Quito’dan sonra pazarıyla ünlü Otavalo’ya geldim. Önce kuzey terminali sonrasında farklı bir otobüs 2-3 saatimi aldı toplamda. Hostal Runaway’e yerleştim. Burada her daim ana meydanda pazar olsa da sokakları da dolduran esas pazar Cumartesi günü. Ben de Cumartesi gittim. Ama Cuma gelip cumartesi pazarı sabahtan yakalamak da fayda var. Bolca pazarın içinde, sokaklarda dolaştım. Keyifli bir gündü. Aslında Pazar günü Kolombiya’ya geçecektim ama Türkiye’de büyük bir gündü. Seçim günü. O yüzden o günü hostelde seçimleri takip ederek geçirdim.

Bu arada Otavalo'da muhteşem duvar resimleriyle karşılaştığımı söylemem lazım.

Ekvator gezdiğim diğer ülkelere daha küçük bir ülke. Burada 2 hafta kalıp 4 şehir gezdim. Buradan ününü çok duyduğum Kolombiya’ya geçiyorum. Amacım burada daha uzun kalmak.